1. Прочитайте уривок з народної пісні.
До бору, дружбонько, до бору
Та рубай же сосну здорову.
Та рубай же її на заміт,
Славне наше гіллечко на весь світ.
Цю пісню співали на
А сватанні
Б заручинах
В дівич-вечорі
Г власне весіллі

2. Про діяння руських князів розповідає твір
А літопис Г. Грабянки
Б «Літопис Самовидця»
В «Повість минулих літ»
Г Остромирове Євангеліє

3. До житійної літератури належить
А Біблія
Б «Історія русів»
В «Повість минулих літ»
Г Києво-Печерський патерик


Ответы

Ответ дал: Аленчік
1
1.Г,2.В,3.Г.До третьогоПопулярним жанром була житійна (агіографічна) література. Важливе місце зайняли житія святих - біографії духовних і світських осіб, канонізованих церквою. Входячи до складу християнських держав, Київська Русь турбувалася про створення культу власних святих та їх життєписів. Але якщо в римській і візантійській традиції прославлялися подвиги великомучеників з числа подвижників і ченців, страждальників за віру, то на Русі писалися житія князів. Першими були прославлені убієнні в 1015 р. сини Володимира Святославича — Борис і Гліб. Загинули вони за наказом їх брата Святополка Окаянного. Відмінність “Житія Бориса і Гліба” від подібних візантійських знов-таки полягає в ідеї патріотизму: ці святі подають “целебні дари” всій “Руській землі”, вони “єста заступника Русьстей земли”. “Житіє” малює Бориса не як аскета, а як прекрасного князя-рицаря. Були також складені “Житія” княгині Ольги, Володимира Святого.

Пізніше на Русі стали складатися і житія ченців-подвижників. Таким є написане самим Нестором-літописцем “Житіє Феодосія Печерського”, одного з фундаторів Києво-Печерського монастиря. Особливу популярність отримали патерики - збірники житіїв, складені не за календарним, а за так званим географічним принципом. Високими достоїнствами відмічений “Києво-Печерський патерик” - збірник розповідей про ченців Києво-Печерської лаври.

Вас заинтересует