Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».
Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.
Проблема особистості в сучасному світі.
Особливості композиції твору




1. Проблемно-пошукове дослідження.
Дата народження автора
Навчання
Творча спадщина
«Королева жіночої прози»…
Унікальність творчості
2. Продовжіть думку: дорослість – це
………………………………………………………………………………….……………
3. Паспорт твору
Тема
Ідея
Жанр

Композиція
Сюжетні лінії
Місце, час дії
Які проблеми , що стосуються життя підлітків, порушено в повісті? Заповніть схему​

Ответы

Ответ дал: vladonofreychuk
2

Ответ:

Дата народження автора: 24 серпня 1937 у місті Київ

Навчання: Закінчила факультет журналістики Львівського університету.

Творча спадщина:

Авторка книг «Дрогобицький звіздар» (1970), «Повісті», «Квітень у човні» (1981), «Родовід», «Бенефіс», «Десять слів поета» (1986) та книжок для дітей — «Канікули у Світлогорську» (1967), «Шпага Славка Беркути» (1968; Видавництво Старого Лева, 2010), «Звичайний шкільний тиждень» (1973), «Яблуня і зернятко» (1983).

"Королева жіночої прози":

"-Пані Ніно, коли до Вас прийшло усвідомлення того, що письменництво - справа Вашого життя?

-Однразу після того, як почала читати. Хоч у той час і йшла війна, проте мама навчила мене читати, коли мені було п'ять років. Розпочала я з поважних книжок - інших не було. Першою книжкою. яку прочитала, була повість Марка Твена "Принц і жербрак".

-Ця книжка була у Вашій домашній бібліотеці?

-Ні. У нас у ті роки й дому не було... Коли я пішла до школи, зошитів не було. Писала на берегах газети - пером. Чорнило ми робили з бузини. А газети в ті часи були напівкартонними: перо провалювалося, чорнило розривалося... так ми вчилися.

-Ви досі пишите ручкою на аркуші паперу або користуєтенеся друкарською машинкою, а не комп'ютером...

-Так. А крім мене, так працює, наприклад, Роман Іваничук. Він, до речі каже, що з ним закінчиться епоха письменників, у яких думка - на кінчику пера. Рано чи пізно настане час, коли на Землі більше не буде людей, які у своему житті бачили дерев'яне перо, каламар, чорнило... Добре це чи погано? Незнаю..."

Унікальність творчості:

У нашій літературі Ніна Бічуя унікальна тим, що працює в жанрі історичної новелістики, тим, що навіть у 1960-1970-ті, коли в українській літературі проголошували село джерелом етики, письменниця стала предтечею нового урбанізму - того, що зіпнеться на ноги вже в 1990-ті.

2. Продовжіть думку: дорослість – це:

Дорослішати і весело і важко водночас, адже на школярів чекають справжні випробування на чесність,  людяність,  міцність  дружби,  на  осягнення  людського  призначення . Дитячий світ трохи гостріший і більше справдешній, і від того іноді жорстокіший,  але завжди щиріший.  Він для нас стає джерелом усього на світі, але нам не хочеться в ньому залишатися, бо людина повинна рости…  І саме про це книги Ніни Бічуї.

3. Паспорт твору

Тема: розповідь про школу дорослішання підлітків

Ідея:Пошук свого шляху у житті.

Жанр:Психологічна повість.

Композиція:

Експозиція:Знайомство з учнями 7-Б. Пізнання ціни дружби.

Зав’язка: Конфлікт між Славком та Юльком.

Розвиток дії: Навчання та захоплення Славка, Юлька, Стефка та Лілі. Підготовка Славка до змагань.  Театральна вистава.

Кульмінація: шкільний суд над Славком Беркутою, вирок – підтримка класу +байдужіть Юлька.

Розв’язка: Усе ніби так просто, так гарно. Як у казці. Судили — вибачили — помилилися…

Сюжетні лінії: Життя кожного з чотирьох підлітків.

Дружба-протистояння Славка і Юлька.

Любовний трикутник Юлько – Лілі – Славко.

Місце, час дії:Львів; зима

Проблематика:

1. Формування характеру підлітка; вплив на його поведінку та світоглядні позиції сім’ї, школи, середовища тощо. Змужніння й дорослішання дитини як розширення її життєвого досвіду: поступової «належності до світу», де більша відповідальність, «де ніхто не має права легковажно, безвідповідально й нерозсудливо ставитися до життя», де суворіші закони та випробування.

2. Самореалізація дитини.

3. Стосунки ровесників (перше кохання й протистояння, суперництво друзів і самоствердження).

4. Діалог поколінь, батьків і дітей, їх стосунків. Морально-етичні проблеми (чесність, підлість, байдужість, безвідповідальність та ін.).


vladbodnar206: Спасибо одноклассник
Вас заинтересует