• Предмет: Литература
  • Автор: Ukrainianjohnson
  • Вопрос задан 6 лет назад

Написати текст на тему: Концепція світу і людини в поемі Д.Аліґ'єрі,,Божественна комедія"

Ответы

Ответ дал: nekrasiivo17
0

Ответ:

Ліричний герой Данте втілює шукання й поривання людського духу, його нелегкий шлях до усвідомлення себе та світу. Хижі звірі, що перешкоджають йому,— своєрідне випробування людини на моральну міць. Невідомо, чим би завершилася ця боротьба, якби героя не врятував Верґілій. Ця ситуація набуває символічного змісту: в образі Верґілія Данте стверджує рятівну роль античності, мистецтва взагалі й Божественної мудрості (Верґілія шанували у Середньовіччі за те, що він передбачив прихід Христа). Усе це допоможе людині, на думку автора, вижити серед гріхів і пороків, політичних чвар і суперечок, зберегти людську сутність, не схилитися перед спокусами й випробуваннями. Але далі — усе залежить від людини, від її морального вибору. Уже в першій пісні “Божественної комедії” ми відчуваємо, що герой Данте — сильна й мужня особистість. Попри вагання й суперечності, він сміливо рушає за Верґілієм, тому що прагне пізнати, як живуть люди й людство та куди зрештою прямує у своїй духовності суспільство.За доби Середньовіччя панувало уявлення про те, що земне життя людини не має самостійної цінності, що воно є тільки підготовкою до життя замогильного, здійснюваного під проводом церкви. Данте (як і Петрарка) став провісником та ініціатором гуманістичної думки. Він першим надав плоті та чуттєвого образу дияволу й іншим демонам; принцип побудови дантового пекла, сцени якого є вираженням суті самого гріха,— це порушене сприйняття світу, постановка в центрі того, що центром не є. Суть його пекла полягає в тому, що людина, страждаючи від свого гріха, усе одно йому піддається. Тобто не зовнішні сили, а сама людина кидає себе до пекла. Ті, хто в змозі здолати гріх, опиняються в чистилищі. Отже, подорож героя загробним світом є мандрами людською душею: це пристрасті будь-якої людини, кожну з яких змальовано докладно.

Данте вчить, що людина має подвійну природу (смертну й безсмертну), що вона є середньою ланкою між тлінним і нетлінним, тому має подвійне призначення: одне — у земному житті — полягає у виявленні власної доброчесності, іншого досягає лише посмертно та за сприяння Божої волі. Данте навчає відповідальності за скоєне, адже це і є свобода людської волі, що визначає гідність людини.

Объяснение:

Вас заинтересует