• Предмет: Қазақ тiлi
  • Автор: valentinapocunajte
  • Вопрос задан 3 месяца назад

Тема эссе қазіргі саятшылық өнері (Современное охотничье искусство) помогитеее пожалуйста 150 слов хотя бы

Ответы

Ответ дал: m45029527
0

Қыран құстармен аңға шығады. Саятшылықта өнердің бір түрі. Құс салып аңға шығатын адам «құсбегі» -, деп аталады. Құсбегі де табиғаттан берілген сый. Ол қыран құсты тәрбиелеп, олардың табиғатын түсінеді, қай уақытта аңға шығу керек екендігін біледі. Мұндай адамдар қазір де бар, бірақ аз. Қолға үйрету үшін мына қыран құстар ыңғайлы: бүркіт, сұңқар, қаршыға]=. Негізінде аңшы адамдар – құсбегілер бүркітті қолға үйретіп, аңға салған. Түріне, аңға түсу қабылетіне қарап мына түрлерге бөліп, атаған: тастүлек, мұзбұлақ, көк түбіт, май түбіт, барқын, баршын, т.б. Аңшы құстарды өте жоғары бағалаған. Мұндай құстардың өз жабдықтары болады: құндақ, томағақалпақ, тұғыр, балақ бау, желі бау –байлауыш. Қыран құстарды қолға ұстап, тәрбиелеу үшін өзі бір үлкен ғылыми әдістерді меңгеру керек. Әбден дайын болған бүркітті қыс түскен соң қасқырға, түлкіге, қарсаққа, сайғаққа салған. Жазда, күзде –қазға, үйрекке, қырғауылға, т.б. құстарға салған. Аңшылардың көптен күткен аңға салу күні «сонар» - деп аталған. Сонар – желсіз, ашық күндері. Бұл күндері аңның ізі қарда анық көрінеді. Сонар үшке бөлінеді: 1 – ұзақ сонар, 2- келте сонар, 3 – қан сонар. Қан сонарда аңшының жолы болып олжалы қайтқан. Аңшының аңнан табыспен қайтуы ауылы үшін мереке болған. Олар өздерінің аңшыларын мақтанышпен қарсы алып, оларды мақтан тұтқан. Саятшылық тек қызық үшін уақыт өткізу үшін емес. Ол үлкен өнер.

Ойлы көзбен қарап, зерделі сөзбен санап көрсең, қазаққа тән жақсықасиет мол екеніне көз жеткізесің. Бағалай білсек, бақайдан басқа дейінгі,ондай ұлттық үлгілеріміз жетіп артылады. Солардың қатарында қазақтыңсаятшылық дәстүрінің де лайықты орны бар екенін айту біз үшін зорсүйініш. Содан да құс салатын азаматтарды аттай қалап, атан түйедейқомдап, елдеріне шақырып қызықты сәттерге куә болып жүргендерқатары толыға түсуде. Иә, арғы-бергі тарихқа көз жіберіп, ой тоқтатсақ,құсбегілер біраз елде болған. Бірақ дәл қазақ секілді қалыбында сақтапқала алмаған. Бұл тұрғыдан келгенде, ұлтымыздың ұлылығынан шығар,ұлттық үлгілерін ұрпағына сырын кетірмей, сынын бұзбай жеткізіпотырған ғой. Мұның әдібін хаттап қағазға түсірмесе де, көзініңашықтығынан даласындай дархан көңіліне бәрін түймедей түйіп,көкейіне сақтаған түп төркінінде арғы қазақтың алғырлығы жатыр. Оғанбұл арада дәлел-дәйек іздеп жатпасақ та тарихи дүниелерден көріп-біліпотырмыз. Жердегіні қойып, көкті шарлаған қыранды қолға ұстап баулуы,алтын арқауды үзбеуі халқымыздың зеректігін, жадының таза екенінкөрсетеді.

Айтар сөздің әлқиссасын саятшы­лыққа қарай бұрсақ, бұл кәсіп басында нәсіпті ажырату үшін пайдаланылса керек. Бірте-бірте ата-бабаларымыз оны бекзат өнерге ұластырған. Биік дәрежеге жет­кізген. Тек­тілігі мен тегеуріні мықты қы­ран құсты баласындай баулып, алақа­нында ұстаған. Сән-салтанат кезінде жұрт­қа көрсетіп, бабына келгенде дала тағысына салған. Сонар кезіндегі ерекше сәттер кімнің де болса көңіліне қанат бітіріп, жан-дүниесіне сезім шуағын шашып, ұлан-асыр қуанышқа кенелткен. Балапан баптап, қыран ұшырудың сондай бір әдемі көрінісін ұлы жазушы Мұхтар Әуе­зов: «Аңшылықтың үміт, қуа­нышы көп. Ыстық оттай қызулы минөті көп, мағы­налы өмір. Аңшылықта кісіні ақын күйіне жеткізетін сезім күйі көп. Бұл – салқындап кеткен кәрі ақылдың өмірі емес, сүйген ғашығыңды сағынып келіп, күліп-ойнап өткізген күндіз-түніңдей ыс­тық сезім өмір. Өйткені, бір минөттің ішін­де қуанатын да, жүдейтін де сәттерді басынан кешіреді. Соның бәрін айтып жүр­гендіктен аңшының тілі шешен, қиялы жүйрік. Бүркіттің ұшқанына, түл­кінің құ­тыл­мақ болған айласына, құс­шының ебіне арналған талай шешен сөздер бар. Аңшы­лық өмірінен ілгері-соң­­ғыдан қалған талай қызықты, жанды сұлу әңгімелер көп», дейді. Ұлттық құн­дылықты тап басып танып, оның кере­метіне шын сүйсініп, түй­сінген адам ғана осылай тамылжытып айта алса керек. Ондай ұлылық осы арада ұлы жазушыға бұйырғанын көреміз.

Саятшылық негізі – қыран баптап, құмай тазы жүгіртуде жатыр. Бұл туралы тарихи жазбаларда қызықты деректер көп­теп кездеседі. Бір ғана мысал, Ба­ба­құмар Хинаят пен Қуаныш Исабековтің «Саят­шылық – қазақтың дәстүрлі аңшы­лығы» (Алматы кітап, 2007) атты әдеби-танымдық кітабын оқып отырғанда оған айқын көз жеткізесің. Біздің дәуірімізге дейінгі ғасырлардан хабардар ететін тастағы ойма суретте құс ұстаған адамдар бейнеленген. Сол секілді Қазақ жерінде жүргізілген археологиялық қазба жұмыс­тардың нәти­жесіне үңілсең де алтын ұстап, темір қорыт­қан ата-бабалары­мыз­дың құсбегі­лікті, тазымен аң аулауды қатар алып жүргенін аңғарасың. Оған Атыраудан бас­тап Алтайға, одан Ала­тауға, Арқаға дейін­гі аралықты алып жатқан құт мекеннің кез келген жерінен табылған құсбегілік туралы деректер дәлел бола алады. Қыран мен сұңқар, төрт аяқты тұлпар бейнеленген алтын құймалар Атыраудағы Аралтөбе қоры­мы­нан, Алматы маңындағы Есік қорға­нынан табылғаны баршаға мәлім.Саятшылық туралы алуан түрлі көрі­ністерді көркем дүниелерден де оқуға болады.

Объяснение:

мә

Вас заинтересует