• Предмет: Литература
  • Автор: Hihiki
  • Вопрос задан 5 месяцев назад

Написати: Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники Європейського бароко. Десь плюс-мінус на сторінку.​

Ответы

Ответ дал: kaktuskaktusivich
1

Відповідь:

Бароко (кінець XVI ст. - середина XVIII ст.)

Бароко (італ. barocco - «дивний, химерний», португал.  perola de barocco – «перлина неправильної форми  - стиль у мистецтві 17 ст, художній напрям цієї доби і саму епоху. Або художня система в мистецтві кн. XVI - середини XVIII ст. (в архітектурі, скульптурі, живописі, музиці, літературі та театрі), зародився й зазнав найвищого розквіту в Іспанії. Вперше термін бароко ввели на поч. XVIII ст. для позначення явищ архітектури, живопису, музики. Стосовно літератури бароко стали вживати наприкінці ХХ ст. Коротко: протиставлення духовного буття земній марноті; поєднання християнства і античних традицій; складні стосунки людини з Богом.

1. Історична атмосфера XVII ст.: зміцнення європ. монархій та абсолютизації королів.влади. Розкол церкви на католицьку і протестантську. Заснування ордену єзуїтів (1540) Контрреформація - відродження авторитету і влади католицької церкви. Релігійні війни у Франції (1560- 1590 рр.) Англійська революція 1648 р. Тридцятилітня війна в Німеччині (1618- 1648 рр.) Криза гуманізму.

2. Наукові відкриття. Італ.учений Галілео Галілей (телескоп; створив розділ науки про рух - кінематику; сформулював принципи класичної механіки, заклав засади небесної механіки). Кеплер, німец.математик і астроном (закони руху планет). Вільям Гарвей, англійський лікар і природознавець (центр кровообігу  серце). Франц. філософ, фізик і математик  Рене Декарт (відкриття в алгебрі та геометрії, розробив раціоналістичний метод, стверджуючи, що тільки за допомогою розуму можна пізнати світ). Англ. фізик і математик Ісаак Ньютон (основні закони класичної механіки, відкрив закон всесвітнього тяжіння, розробив методи диференціального та інтегрального числення). Німецький учений і філософ Готфрід Лейбніц, відкрив низку законів механіки, теорії коливань; «закон збереження живих сил»).

4. Людина і світ в епоху бароко. "Наділена і розумом, і пристрастями, людина безперервно воює сама з собою, бо мириться з розумом тільки тоді, коли воює з пристрастями, і навпаки. Тому вона завжди страждає, завжди її роздирають суперечності"

5. Мета бароко - вразити, приголомшити читача, через емоції впливати на його розум, викликати емоційний і творчий відгук, бентежити розум і серце, розбурхати, пробудити людську душу, спонукати людину до пошуку вічних істин, себе, Бога

6. Своєрідність бароко - художній синтез різних начал: середньовіччя (готики) і Відродження, античних і християнських традицій; примирення суперечностей: земного і небесного, духовного і світського, античності і християнства; поєднання: почуттєвості і аскетизму, абстрагованих ідей з натуралістичністю зображення, фантастики, містики і правдоподібності, піднесеного та низького, прекрасного та жахливого, трагічного та комічного

7. Тематика бароко: трагічна невлаштованість світу; гріховність людської природи; складний діалог людини з Богом; ілюзорність та скороминущість людського життя; зображення життя в образах сну, театру або лабіринту; відображення життя у його контрастній різноманітності; фатальна підпорядкованість людської долі божественній волі

9. Проблематика творів бароко: духовне буття людства; таємниці людської психіки; проблема людства у всесвітньому, глобальному масштабі; місце людини в складному й розбурханому світі; добро і зло, життя і смерть, віра і зневіра, любов і ненависть.

9. Провідні мотиви бароко: трагічні суперечності в душі людини; мотиви відчаю, зневіри та приреченості; всесильність долі й випадку; соціальні потрясіння (війни, повстання); швидкоплинність людського життя; природні катаклізми (бурі, повені, землетруси); «віт - лабіринт», «віт - ярмарок», «світ - книга»; людське життя як сон, театр.

Мотиви поезії бароко: Природні катаклізми Соціальні потрясіння Трагічні суперечності в душі людини Відчай, зневіра, приреченість.

Художні прийоми бароко - надмірна метафоричність, вишуканість, ускладненість мови, різноманітні стилістичні, експерименти з формою художнього твору, елементи, фантастики, використання різноманітних емблем, алегорій та символів.

10. Художні засоби бароко: емблематичність, контрастність, алегорії, поліфонізм, символіка, гіперболізація, небуденні метафори

11. Основні ознаки бароко: барвистий декор; емоційність; похмурий, песимістичний пафос; трагічне сприйняття життя; універсалізм; динамізм; спроба примирити розум і віру; містицизм

12. Різновиди літератури бароко

• іспанський гонгоризм (Гонгора, Кальдерон)

• французький преціонізм (Жан Овре 1590-1622)

• англійська метафізична поезія (Дж. Донн - основоположник, Дж. Герберт)

• італійський маринізм (Тассо, Маріно)

Представиники бароко:

• Музика - Монтеверді, Гендель, Бах, Вівальді

• Мистецтво - Рембрандт, Караваджіо, Веласкес, Рубенс

• Архітектура - Берніні, Растреллі, Доменіко Фонтана, Бороміні

Пояснення:

Вас заинтересует