• Предмет: МХК
  • Автор: fenenko44
  • Вопрос задан 3 месяца назад

Мозаїка, фреска, вітраж

Приложения:

Ответы

Ответ дал: Аноним
0

Объяснение:

Мозаїка

Не менш популярною технікою живопису була мозаїка - зображення, яке трималося на цементуючою основі і являло собою щільно пригнані один до одного шматочки різнокольорових матеріалів (мармур, галька, смальта, напівкоштовні камені, кольорове скло) різної форми.

Перші античні мозаїки прикрашали підлоги палаців і знатних будинків Риму і Помпей. На них зображувалися копії картин грецьких майстрів і створювалися ландшафтні композиції. Поступово мозаїка, складена з кольорових стекол (смальта), з підлог перемістилася на склепіння і стіни храмів. Для того, щоб світло грав і лучілся, шматочки смальти лягали на поверхню нерівно, що давало великий ефект світловідбивання. Саме через це властивості мозаїки в середньовічних соборах і сьогодні збереглася особлива світлова аура.

Вітраж

Назва "вітраж" в перекладі французького означає віконне скло. Як стверджує історія, перші вітражі прикрашали храми католицької церкви ще в першому столітті нашої ери. Через використання кольорових стекол світло, що проходить крізь вітраж, забарвлюється і створює атмосферу, оптимальну для культових споруд.

Найдавнішими роботами в Європі вважаються п`ять фрагментів вітражів Аугсбургского Собору. Вони зроблені з яскравих різнокольорових стекол із застосуванням техніки тонального відтінення і зафарбовування, що могли зробити тільки майстри найвищої кваліфікації.

Фреска

Як невід`ємні елементи монументального живопису панно, фреска, мозаїка, вітраж повинні зберігати загальну структуру архітектурного ансамблю інакше вони просто втратять сой сенс. Найбільш трудомісткою і найдавнішою технікою настінного живопису є фреска («al fresco» - по-сирому), тобто розпис по сирій штукатурці.

В якості фарби для розпису фрескою майстри використовували спеціальний пігмент, розведений водою. При цьому одночасне висихання фарб та основи гарантувало довговічність і міцність покриття. Цей ефект досягався через плівки, що утворюється при висиханні карбонату кальцію, що і слугувало своєрідною закрепителем фарби. Колірна палітра фрески відрізняється від мозаїки і представлена натуральними пастельними тонами. Досвідчений фрескиста знає, що після висихання фресковий розпис стає блідіший, причому, фреска пишеться тільки частинами, поки штукатурка ще волога. У разі якихось помилок у розписі нічого виправити вже не можна, можна лише зняти весь шар зіпсованої штукатурки. Саме це зробив великий Мікеланджело, і світ тепер захоплюється його творінням у Сікстинській капелі

вроді це

Приложения:
Вас заинтересует