У середньовічному малярстві був поширений спосіб подібності. Він полягав у тому, що давні образи ніби переносились на той час, у який художник творив. Життя під татаро-монгольським ігом було тяжким, безрадісним. Ханові сплачували непосильну данину. Він вимагав, щоб віддавали дітей. Тому в образах Богородиці стільки невимовного смутку й болю

2. 1962 року науковці досліджували старожитності центру Волинської області Луцька. У Покровській церкві їхню увагу привернула невелика ікона. 3. Отже художники іконописці творили узагальнений портрет матерів своєї історичної епохи. Одним із таких портретів є ікона волинської богоматері.

4. Луцька богоматір вражає не лише глибоким сумом а й величю та

гіднісьтю. Вона сидить прямо, лише голова трохи нахилена до сина. Облича

Марії та христа подібні. 5. Навіть побіжного огляду вистачило, аби зрозуміти, що ікона дуже давня. Іконна дошка дуже стара, на первісне зображення нашарувалось

багато підмальовок

6. Звісно, лики маленького Ісуса та Марії лишилися недоторканними. Проте й на них лишив свої сліди невблаганний час. Зображення наче вкриті вуаллю. Кольори приглушені. Запечалені очі, тонкий довгий ніс та міцно

стулені маленькі вуста Марії ледь вирізнялися на потемнілому тлі ікони.

7. Нині ікона Волинської Богоматері зберігається в експозиції Київського державного музею українського образотворчого мистецтва 8. Очі Богоматері надзвичайно виразні, "всевидющі". Хоч би з якого місця

дивилися ви на ікону, погляд Богородиці спрямовано на вас.

9. Під час реставрації з'ясувалося, що спершу дошка була квадратна. Її боки підпиляли пізніше, можливо, для того, щоб умістити ікону в раму.

Тепер вона має розмір 85х48 см.

10. Слово "ікона" запозичене з грецької мови й означає "зображення",

"портрет". Іконами, як відомо, оздоблювали храми, а також домашні іконостаси.

11. Писали ікони за певними законами. Далеко не кожен митець мав право

на творення ікон. Художник повинен був досконало опанувати іконописні

канони, бути високопрофесійним майстром. Тому майже всі давні ікони є

мистецькими взірцями. • Уважно прочитай текст

• Виконай практичні завдання

Практичні завдання

1. Розставити уривки по порядку (запишіть цифри, уривки, по порядку. Текст переписувати не треба).

що позначають

2. Доберіть до поданого тексту заголовок.



3. Визначте тему тексту, сформулюйте її.



4. Визначте головну думку тексту.



5.Який тип мовлення покладено в основу тексту?

а) розповідь;

б) опис;

в) роздум,

г) розповідь з елементами опису;

д)розповідь з елементами роздуму.



5. Випишіть із тексту прикладку (якщо у її написанні допущено

помилку, то виправте і запишіть правильно).



6. Дібрати синоніми до слів:

оздоблювати

старожитності -

взірець -

тло-



7. В уривку № 3-4 (виділено кольором) допущено помилки.

Знайдіть і виправте їх. Запишіть правильний, на вашу думку, варіант тексту.

1. Отже художники іконописці творили узагальнений портрет матерів своєї історичної епохи.

2. Одним із таких портретів є ікона волинської богоматері.

3. Луцька богоматір вражає не лише глибоким сумом а й величю та

гіднісьтю.

4. Облича Марії та христа подібні​

Ответы

Ответ дал: krukviktoria007
2

Ответ:

1.Розставити уривки по порядку: 2, 1, 3, 5, 6, 4, 7, 9, 10, 11, 8.

2.Заголовок: "Ікона Волинської Богоматері: Велич, Гідність та Специфіка Її Походження".

3.Тема тексту: Ікона Волинської Богоматері і її особливості.

4.Головна думка тексту: Опис історичної ікони Волинської Богоматері, яка вражає своєю величчю, гідністю і специфікою походження.

5.Тип мовлення: г) розповідь з елементами опису.

6.Прикладка: "Ікони, як відомо, оздоблювали храми, а також домашні іконостаси."

7.Помилки в уривку № 3-4: Немає помилок.

Синоніми:

оздоблювати: прикрашати, декорувати.

старожитності: антикваріат, старовинності.

взірець: зразок, модель.

тло: фон, основа.


krukviktoria007: поста будь ласка 5 зірочок
zelik123635: спасибо тебе большое
krukviktoria007: ❤️
Вас заинтересует