• Предмет: История
  • Автор: tanasoltis74
  • Вопрос задан 2 месяца назад

1. Ta а міфологізацію світогляду цію суспільного життя Прочитайте фрагменти зі щоденника громадського діяча та вченого Сергія Єфремова. Які факти, на ваш погляд, дали підставу Єфремову характеризува- ти суспільно-політичний лад в УСРР у 1920-ті рр. як «систему, засновану на брехні й провокації, на світовому дурисвітстві» ? «20 травня 1923 р. Заборонено друкувати мою “Коротку історію україн- ського письменства", бо "немарксівська трактовка явищ літератури ціл- ком зайва", як сказано в рецензії. Це вже друга заборона в Харкові; перша була в Києві. 2 березня 1924 р. Готуються люде до Шевченкових роковин. Одна українська школа обернулася до “Політпросвіти” (є така установа з функціями, як і біль- шість тепер установ, жандармсько-шпигунськими) по костюми. Звідти вимаган- Ня- давайте програму шкільного свята. Дали. "Цього мало, - кажуть, - давайте й самого "Кобзаря": його треба почистити". Понесли діти "Кобзаря", почищено його в “Політпросвіті”, а потім одіслано ще й до ГПУ на остаточне затверджен- ня. Почистили і в ГПУ. Тепер Шевченко ще раз вичищений. Такі фрази, як: Не вернеться козаччина, Не встануть гетьмани - викинуто, хоча совітським цензорам і пробували довести, що поет же каже: "не вернеться, не встануть"; Бога також повикидано; всю "Катерину" перекреслено “за шовінізм” (“кохайтеся, чорнобриві, та не з москалями"!) і т. п. Гидотне фари- сейство: з одного боку, понавішувано скрізь портретів Шевченка, а з другого нищать його твори способом далеко дурнішим, ніж царська цензура це робила. Як скрізь, як у всьому, панує лицемірство й та безкрайня, невичерпана "по- шлость", якої нестерта печатка лежить на всіх совітських починаннях. - 11 березня 1924 р. Офіційно - сьогодні Шевченкове свято. Навіть флаги по- викидано. ВУЦВК видав спеціальне "посланіє" з приводу свята. А на медичних курсах (колишня фельдшерська школа) хтось з розумників накинувся на Шев- ченка за вірш: "У нашім раї на землi нiчого кращого немає, як тая мати молодая з своїм дитяточком малим". Як! Ми заводимо дитячi притулки, ми дiтей силкує- мося одірвати од сім'ї, зробити з них комуністів, а Шевченко бачить ідеал у ма- тері з дитиною на руках! Архiбуржуазно! 15 травня 1924 р. В "червоному" арсеналі страйк робітників. Сподіваються, що перекинеться й на інші заводи (розказує робітник з колишнього "Южнорус- ского" заводу). Причина - зменшення платні. На і ретера побили робіт- ники фабзавкома. Коли робітникам говорять, що, мовляв, проти себе самих страйкуєте, бо це ж усе ваше, i власть ваша, робітницько-селянська - ті одпові- дають: "годі дурника клеїти та дурити. Самі понакрадалися, а нам ще гірше жи- веться, як за старого режиму".​

Ответы

Ответ дал: anna2012anyutka2009
0

Ответ:

Фрагменти з щоденника Сергія Єфремова вказують на те, що у 1920-ті роки в УСРР влада використовувала цензуру та політичний тиск для контролю над інтелектуальними та культурними виразами. Заборона на його працю, цензура Шевченківих віршів, а також реакція на робітників, що вимагали підвищення зарплат, свідчать про авторитарний характер системи, де лицемірство та репресії використовувалися для підтримки партійного ладу.

Вас заинтересует